HAI KORANG SUME...KALAU DA ALANG2 SINGGAH SINI MAI LA FOLLOW BLOG NIE..TERIMA KASIH~~~...

Feb 1, 2011

abah & mak....

Aku seorang insan yg dilahirkan di muka bumi ini dengan cukup sifat dan akalnya. Yang dilahirkan sebagai wanita di alam ciptaan Allah ini. Dan juga sebagai seorang anak kepada insan yang bergelar ibubapa. Aku bersyukur kerana dikurniakan mak dan abah yang sangat dan paling terbaik dalam hidup aku. Warkah ini aku tulis di tujukan kepada semua insan yang sudah semestinya mempunyai  orang yang paling kita patut hormati dan cintai setiap saat..iaitu… 2 insan yg kita panggil BAPA,PAPA,AYAH,ABAH dan IBU,MAMA,MAK,UMI  sebagainya…
Abah …..tanpa abah sapa lah aku di dunia ini…hidup kah aku di dunia ni??makan kah aku??minum kah aku???selamat kah aku dari pelbagai ancaman??? Boleh jadi pandai ka aku???aku boleh sekolah ka tnpa abah???boleh ka aku masuk u klu xdak abah???..pastinya tidak jika abah tiada …sbb abah lah yg berusaha sedaya upaya bekerja siang dan malam mencari rezeki untuk sesuap nasi . setiap titik peluh yang membasahi baju abah adalah membuktikan betapa mahunya abah melihat anak2 nya hidup senang dan dapat keperluan asas scukupnya…abah laa yang yg bt segalanya….aku syg sgat3 abah……
Mak …..tanpa mak aku xwjud di dunia nie….mak yg melahirkan aku dngn susah payahnya..mak mnjaga aku dari aku kecil hgga kedewasaan ini…terima kasih mak….aku sgat bgga dgn mak…mak bkn saja bjya mndidik aku tp juga adik bradik aku y len..susah perit mak mnjaga kami xkan aku lupakan walau nyawa ku tiada lg..aku jnji dgn mak one day aku akan balas semua jasa2 mak…mak doakan nana Berjaya nt k….i love u mak..mak adalah yg paling terbaik dlm hdup akuu………..
Syg bah dan mak…..:-)

No comments: