HAI KORANG SUME...KALAU DA ALANG2 SINGGAH SINI MAI LA FOLLOW BLOG NIE..TERIMA KASIH~~~...

Mar 25, 2011

aNdai Aku Spt MeReka...

salam sumer....
nk citer sal lawatan aku dan member2 sekelas aku pergi ke rumah anak2 yatim che bema.....wahhhh...aku tersgat la excited nk pergi..siap aku n romate bgon awal kot..pkul 6.00 pagi...waaa.a.......thanks kpd lecturer PR pn.Syakirah sbb sudi membantu kami buat program nie....

smpi je kat sna...aku pon tcari2 nk tgok muka adik2 yg ada kat situ....mula2 tgok cam smua malu...tp besa la budak2 kan....dah duk 15 minit dgn depa..ha tu dia xlarat nk layan n jaga..aktiv sgat....mulut x berenti ckap..smpai aku lak yg jd cuak!!!!

tapi mmg bez laa...sbnrnya dr aku sekolah lg teringin nk p tmpat2 mcm nie...at last dpat jgk aku pi..tercapai jua hasrat aku yg terpendam sekian lama....ermmmm.....mula2 bila terpandang muka2 adik2 kat stu...aku teringat kat adik2 aku kmpg....dlm hati aku ckap...adik aku yg kt kmpg tu sgat btuah dan hatiku bbisik lagi,adik2 kat umah anak yatim ni tersgat la tabah dan kuat menerima nasib mereka kerana ketiadaan ayah dan ibu di smping mereka....

andai aku seperti mereka.......adakah aku sekuat mereka??dptkah aku seceria mereka???mampukah aku mgukir snyuman di bibir??......kepada adik2 smua..akak pasti mendoakn adik2 smua akn bjaya suatu hr nt....akak harap adik2 smua dpt mcapai cita2 n klu nk bjya blajaq rjin2 noh!!!akak nana pasti merindui adik2 semua.....

kenangan aku kat rumah anak2 yatim ni xkan aku lupakan smpai bila2 pon.....aku harap andai diberi 1000 kali peluang lg..aku pasti nk pergi lg ke tmpat2 macm tu.....heheheh..peace!!!!

No comments: