HAI KORANG SUME...KALAU DA ALANG2 SINGGAH SINI MAI LA FOLLOW BLOG NIE..TERIMA KASIH~~~...

Mar 13, 2011

WaRKah BuAt SaHaBaT...


Kata orang...
Sahabat itu wujud dari
1 pertemuan,..
dengan 10 pertanyaan…
 100 keyakinan dan…
1000 kali pengorbanan serta…
 berjuta-juta kali perjuangan
dengan 1 keikhlasan atas keredhaan Allah...

Temanku..
Jika hari ini aku terlalu gembira,
Sedarkanlah aku dengan dengan amaran-amaran Allah.
Jika aku bersedih tanpa kata,
Pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta.
Jika aku lemah tak terdaya,
Ingatkanlah aku dengan kehebatan Syurga.
Jika antara kita ada tembok yang memisahkan,
Ajaklah aku meleraikan segera.
Jika hatimu pernah terluka,
Luahkanlah agar aku berubah.
Dan jika esok aku lena tanpa terjaga,
Iringilah lenaku dengan kalungan doa.
Berjanjilah wahai teman,
Ukhuwah kita untuk selamanya...

Berkawanlah selagi ada hati
Bercintalah selagi ada yang sudi
Bergembiralah selagi ada insan di sisi
Dan hargailah teman selagi terasa ianya bererti..

1 comment:

'Izzati Md Tohid said...

hehehe... lagu apa kat music box tu??